dinsdag, januari 14, 2014

Kieken

Als Het Lief van huis is.. zou ik op tafel kunnen dansen, maar eigenlijk ga ik dan liever gewoon zelf ook op stap.

Vrijdagavond was zo'n avond, dus trommelde ik mijn broertje op. Na het werk een drankje en een hapje, daar zei hij geen nee op en om het voor ons beiden makkelijk te maken, kozen we een etablissement tussen de twee werkplaatsen in.

De keuze viel op De Poulin, in de Havenstraat.



Ik was een paar minuten vroeger ter plaatse, maar besloot binnen te wachten. Slimme keuze, zo bleek, want hoewel er nog niet veel tafeltjes bezet waren, bleken er maar een tweetal niet gereserveerd en in een oogwenk was ook het tweede tafeltje bezet.

Zowel Thom & ik kozen voor een halve kip met brood (10 euro) en een slaatje (+2,50 euro). In een Kipkroeg eet je nu eenmaal kip, vonden wij, hoewel er ook ribbetjes, tomatensoep met balletjes en een hammetje op de menukaart staan. Daarnaast serveren ze er meer dan 80 verschillende soorten Belgische bieren. Een Vedett voor hem, een Omer voor mij.

De bediening was snel en vriendelijk. De kip was sappig en mals, het slaatje, in de vorm van sla, worteltjes en schijfjes tomaat kwam in apart kommetjes en was overgoten met een lekkere dressing. Wij content.

Na het afruimen van de borden echter, verliep de service heel wat minder vlot. Toen we elk nog een drankje wilden bestellen, bleek het een hele opgave om iemand achter te bar terug te vinden om te bestellen. Ook om de rekening te krijgen, moesten we heel wat geduld hebben.

Afgezien van deze kleine minpuntjes, hebben we hier héél lekker gegeten en gedronken. Zeker voor herhaling vatbaar!


De Poulin
- Kipkroeg -
Havenstraat 1
8000 Brugge
http://www.depoulin.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten