maandag, juni 26, 2006

Boodschap aan de oudertjes

De kat opsluiten in de gang voor je naar je werk vertrekt is geen goed idee.
Daarbij de deur naar mijn kamer openzetten is óók geen goed idee!

Wakker schrikken doordat een kat op je buik springt is namelijk niet zo'n toffe gewaarwording. Het scheelde niet veel of ik had het beestje met een welgemikte armzwaai tegen de kast gekwakt! Gelukkig was ik onmiddellijk wakker genoeg om de beseffen wat er aan het handje was.

Helaas was ik daarna ook wakker genoeg om te horen hoe m'n klein Purlutje hysterisch begon heen en weer te crossen in de gang, daarbij hartsverscheurend miauwend. Ik ben dan maar uit m'n bed gerold, door de gang gestrompeld, door de keuken (bijna over Nestor gestuikt), richting veranda om het beestje buiten te steken.

Terug in mijn bedje, dat gelukkig nog warm was, maakte ik de vergissing om een blik op m'n wekkerradio te werpen.
Het was 7u30.
Inderdaad. Zeven uur dertig. Als in half acht. Als in "zo vroeg stond ik zelfs niet op als ik om 8u30 in de les moest zijn"!
Ik heb me zuchtend omgedraaid en een poging gedaan om verder slapen. Tevergeefs.

Bericht aan mijn lichaam:
Als ik zeg dat je moet slapen, moet je slapen gedomme!

3 opmerkingen:

  1. De boodschappen swingen hier de pan uit tegenwoordig :p

    Ik slaag daar dus nog steeds niet in om wakker te worden op dat uur (laat staan voor 10u30) ...
    Ik val altijd weer in slaap :s Maar mss heeft dat nog steeds te maken met het feit dat ik nog altijd niet vroeg in mijn bedje kruip ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nog niet tegengekomen. Maar het is wel een invetieve methode om iemand uit zijn/haar bed te krijgen.

    Om dat niet meer tegen te komen kun je mss beter een stapelbed aanschaffen??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. btw:

    morgenstond geeft goud in de kont (toch in dit geval)

    Was dat dan de langste dag van het jaar voor jou??

    BeantwoordenVerwijderen