maandag, februari 17, 2014

V-day :: 6/52

Vier de liefde, las ik.  't Is waar, dacht ik. Dat is het vieren waard.

En toch is valentijn mijn dag niet.

't Is niet dat ik niet moet weten van romantische onnozelheden. Integendeel. I'm a sucker for love. Ik huil tranen met tuiten bij elk min of meer romantisch momentje in een film, of in een boek. Maar hoor of zie ik dezelfde situatie in het echte leven dan rollen m'n ogen bijna uit hun kassen.

Valentijn, dat is commercie, zegt mijn hoofd. Want rationeel, dat ben ik ook.

Tegelijk ben ik pissig dat die pipo's van de voetbalbond uitgerekend op Valentijnsdag een match moesten plannen en mijn lief dus niet thuis was die avond. Zo hypocriet ben ik dan weer wel.

Vier de liefde, zei ze. En ik droomde ineens van dinertjes bij kaarslicht, confetti en rozenblaadjes op ons bed.

Maar de poetsvrouw komt pas op woensdag en volgens mij maken rozenblaadjes vlekken.

2 opmerkingen: