Currently :: 7/52
- Sinds een week of drie zijn er op ’t werk nieuwe arbeidsvoorwaarden. Het komt er voor het grootste deel op neer dat de werktijden aangepast werden en het er een groot stuk flexibiliteit is bijgekomen. In mijn geval heb ik de regels zo toegepast dat ik in praktijk een vierdagenweek werk. Dat betekent dus vier dagen flink doorwerken om op de vijfde dag een extra rustdagje te hebben. Win!
Alleen zijn werkdagen van 10 uur niet echt a walk in the park en moet ik nog de discipline kweken om ietsje vroeger te gaan slapen. Kwestie van de aanvallen van migraine tot een minimum te beperken.
- De Volkstuinen hebben hun naam veranderd in Tuinhier. Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van de nieuwe naam en spreek het dan ook consequent uit als de Tuin Hier. Desalniettemin (fantastisch woord, desalniettemin) blijven we natuurlijk wél fan van het concept en de boekjes en de lezingen. Over vaste plantenborders, laatst. Note to self: kalk in de helleborus gooien.
- Wegenwerken zijn kak. Zeker als de parkeergarage op ’t werk hierdoor geblokkeerd blijkt en je je auto op straat moet parkeren. Samen met de honderd anderen die hun auto anders ook in de garage parkeren. Mijn parkeerskills gaan er alvast zienderogen
d op vooruit.
- Armbandjes en tweejarigen, het blijft een ideale combinatie. Je weet dat je goed gekozen hebt als je een kleine kapoen MIJN ARMBAND, MOOI HÉ MAMA hoort gillen. Zelden ook zoveel creativiteit gezien qua tentconstructies.
Ik wil ook van die flexibele uren, maar helaas! Ik denk wel dat 10u op een dag best wel wennen is, indien je dit niet gewoon bent.
BeantwoordenVerwijderenInderdaad. En ik besef ook wel dat er mensen zijn die dat "normale" werkdagen vinden, maar voor mij is het toch aanpassen.
VerwijderenEn toch ben ik er heel blij mee!