donderdag, september 23, 2010

Over die keer dat wij een huis gingen bouwen..

..en toen enorm lang moesten wachten op de sloop- en bouwvergunning, maar uiteindelijk toch groen licht kregen en dan maar meteen tot actie overgingen en de bestaande huisjes plat gooiden om meteen daarna opnieuw te beginnen opbouwen. Maar dan een beetje anders. Klein beetje.

Vorige keer liet ik jullie achter met volgend beeld:
Na de afbraakwerken, volgden de tekenwerken
tekening fundering

en ook de grondwaterwegzuigwerken
filters

Daarna werd er een keldergat gegraven..


dat werd opgevuld met.. jawel.. een kelder(!)
Reklaam

die ze trouwens gewoon op een camion kwamen afzetten:


Dat plaatsen verliep nog niet echt makkelijk. Tijdens het afladen


zakte er ineens een poot weg. Met een instortingetje tot gevolg:


Resultaat? Een scheefgeplaatste kelder die er terug uit moest en daarna opnieuw geplaatst werd. In de juiste positie deze keer.


Omdat het terrein te nat en te drassig lag op de dag van de kelderplaatsing, werd het graven van de funderingen uitgesteld tot later. Loopgraven zijn er niets bij. Ofzo.


Na de graafwerken volgden de gietwerken en de maak-eens-een-voetafdruk-in-reeds-opgedroogd-beton-pogingen. I failed.
funderingen



Onze funderingen werden trouwens verstevigd met Dramix in plaats van met zo'n ijzernetten.
dramix

En toen kon de aannemer eindelijk begin metsen.. aan de funderingen.


Had ik eigenlijk al vermeld dat er ook een kraan staat?


Ziezo. Wordt vervolgd. Alweer.

1 opmerking:

  1. Woow. Ook een bouwster. High five! Het ziet er al veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen