Vorige keer liet ik jullie achter met volgend beeld:
Na de afbraakwerken, volgden de tekenwerken

en ook de grondwaterwegzuigwerken

Daarna werd er een keldergat gegraven..

dat werd opgevuld met.. jawel.. een kelder(!)

die ze trouwens gewoon op een camion kwamen afzetten:

Dat plaatsen verliep nog niet echt makkelijk. Tijdens het afladen

zakte er ineens een poot weg. Met een instortingetje tot gevolg:

Resultaat? Een scheefgeplaatste kelder die er terug uit moest en daarna opnieuw geplaatst werd. In de juiste positie deze keer.
Omdat het terrein te nat en te drassig lag op de dag van de kelderplaatsing, werd het graven van de funderingen uitgesteld tot later. Loopgraven zijn er niets bij. Ofzo.

Na de graafwerken volgden de gietwerken en de maak-eens-een-voetafdruk-in-reeds-opgedroogd-beton-pogingen. I failed.


Onze funderingen werden trouwens verstevigd met Dramix in plaats van met zo'n ijzernetten.

En toen kon de aannemer eindelijk begin metsen.. aan de funderingen.

Had ik eigenlijk al vermeld dat er ook een kraan staat?

Ziezo. Wordt vervolgd. Alweer.

Woow. Ook een bouwster. High five! Het ziet er al veelbelovend uit!
BeantwoordenVerwijderen