Wij krijgen een nieuwe collega, hier op het werk. Logischerwijs. Want collega's die komen niet bij u thuis natuurlijk. Onze nieuwe collega, die was vandaag nog op introductie-ontvangst-meeting, maar maandag komt hij zicht bij ons voegen. En wij zijn daar redelijk dolenthousiast over. Nieuwe collega's die kom je hier namelijk niet veel tegen. Ex-collega's dan weer wel, maar dat is een ander verhaal.
En plots vraag ik mij af of het meervoud van collega nu collega's of collegas is. Iemand?
En plots vraag ik mij af of het meervoud van collega nu collega's of collegas is. Iemand?
als een woord eindigt op een korte klinker-klank is het 's, in alle andere gevallen mag je de s er aan schrijven.
BeantwoordenVerwijderen+ hoera voor de versterking!
Collegae? :-)
BeantwoordenVerwijderen@marc: bedankt!
BeantwoordenVerwijderen@chateaubrys: ja. voila. dat ging dus ook :D