vrijdag, september 17, 2010

Versterking

Wij krijgen een nieuwe collega, hier op het werk. Logischerwijs. Want collega's die komen niet bij u thuis natuurlijk. Onze nieuwe collega, die was vandaag nog op introductie-ontvangst-meeting, maar maandag komt hij zicht bij ons voegen. En wij zijn daar redelijk dolenthousiast over. Nieuwe collega's die kom je hier namelijk niet veel tegen. Ex-collega's dan weer wel, maar dat is een ander verhaal.

 En plots vraag ik mij af of het meervoud van collega nu collega's of collegas is. Iemand?

3 opmerkingen:

  1. als een woord eindigt op een korte klinker-klank is het 's, in alle andere gevallen mag je de s er aan schrijven.
    + hoera voor de versterking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @marc: bedankt!

    @chateaubrys: ja. voila. dat ging dus ook :D

    BeantwoordenVerwijderen