donderdag, april 13, 2006

Schijtfilm!

En dan heb ik het over "Cest arrivé près de chez vous" (om één of andere reden in het Engels vertaald als "Man Bites Dog").

Verhaal: rotvent verdient zijn centen door vrolijk fluitend andere mensen neer te knallen - filmploeg voelt zich geroepen om hem te volgen - boeltje loopt uit de hand.
Irritant hoofdpersonage, gortige beelden (gelukkig in zwart-wit, om vooral de braakneigingen nog een beetje onder controle te houden) en volgens de achterflap ook nog 'bijtende humor'.
Veelvuldig bekroond in Cannes, o.a. met de internationale persprijs.
Ja tarara! En ik dacht dat die in Cannes smaak hadden! Kutfilm.

3 opmerkingen:

  1. Wat is dit voor een totaal ongefundeerde mening? Als u even de moeite zou doen verder te kijken dan uw neus lang is, zou u merken dat u hier een parel van een film afkraakt, één waar we terecht trots op mogen zijn. Ik had beter verwacht van een kennis van filmfanaat asfaltkonijn, moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps.. nu heb ik blijkbaar iemand serieus op de tenen getrapt..
    Het spijt me zeer voor mijn totaal ongefundeerde mening, ik zal het anders uitdrukken: ik heb me de hele film door zitten ergeren dus echt geslaagd vond ik het niet. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, ieder z'n mening, dat is een feit, maar ik heb de filmbesprekingen toch liever dat tikje genuanceerder. Origineel concept? Goed gefilmd? Sterk geacteerd? Bijwijlen erg sterke humor? Ik weet dat het een film is waar een hele hoop mensen tegen zijn, maar men moet erin slagen verder te kijken dan het oppervlak, nietwaar.

    BeantwoordenVerwijderen