Pasta met kip en spinazie en ricotta!
Benodigdheden voor 4 heel kleine etertjes (want wij hebben met z'n twee alles opgegeten):
- kipfilet in blokjes gesneden
- 240 g spinazie
- olijfolie
- 2 middelgrote uien
- 2 teentjes knoflook
- 200 g ricotta
- peper en zout
Uitleg voor dummies:
Breng een pot water aan de kook voor de pasta.
Verwarm een grote pan op het vuur en bak de kippenblokjes goudbruin. Schep de kip uit de pan en zet aan de kant. Voeg de (gewassen, nog natte) spinazie aan de pan toe en laat al roerend slinken. Schep de spinazie uit de pan.
Voeg de pasta aan het kokend water toe en kook volgens de gebruiksaanwijzing.
Verwarm de olijfolie in de pan en fruit hierin de versnipperde ui en de look tot ze glazig zijn. Breng op smaak en wat peper en zout. Schep de spinazie terug in de pan en meng alles door elkaar.
Giet de pasta af, maar bewaar een beetje van het kookvocht. Schep op een grote schaal en voeg het spinaziemengsel en de ricotta toe. Voeg wat van het kookvocht toe om de saus romiger te maken.
Serveer.
Mmmmmmm.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten