woensdag, maart 19, 2014

't Jong Gerecht

Twee weken na datum nog review schrijven, 't is waarlijks een schande. Maar de lunch bij 't Jong Gerecht zomaar onbesproken laten zou nog nog een grotere schande zijn.

Daarom, bij deze, een fotoreportage van een gezellige lunch met de Bff. Gelukkig dat Loor er was om mij telkens op tijd te herinneren aan een fotomomentje, want de hapjes waren al in onze magen verdwenen nog voordat ik het fototoestel bovenhaalde.

We kozen 't Groot Gerecht, waarbij we het volgende op ons bord kregen:

BLOEMKOOL
Blauwe raap   |   mizuna   |   citrus   |   parmezaan   |   amandel

PALING
miso   |   pompoen   |   ui   

DUIF
wortel   |   boerenkool   |   veldsla   |   shiitake   |   peer

POMPELMOES
sinaasappel   |   crème brûlée   |   macadamia   

BANAAN
chocolade   |   gin tonic   |   vanille  

4 gangen menu € 45

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Het verdict? Fantastische smaken, héél mooie borden, zeer vriendelijke bediening, buikje vol gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
Maar één minpuntje: er waren voor mijn smaak net iets té veel crèmes, zalfjes en toefjes.. op een gegeven moment hebben we er allebei een stuk brood bij genomen omdat het babyvoeding-gevoel toch nét iets te groot werd.


't Jong Gerecht
Langestraat 119
8000 Brugge

T: 050 31 32 32
F: 050 31 34 34

Gesloten op ma, di en zat.middag. Reserveren op zaterdagmiddag kan vanaf 10 personen.

4 opmerkingen: