Na een road trip van een uur of zes, waren we er dan. Aan de zee. De Middellandse.
In Rijsel hebben ze grote bloemen met bollenblaadjes.

En zon.
In 't zuiden minder, daar zagen we bij aankomst vooral wolken. Maar ze hebben er wel palmbomen. Overal. (Maar 't is er wel véél warmer dan hier, zelfs met wolken.)

De zee is er azurblauw. Meestal.

En 't zand is daar geen zand, op 't strand.

Bij gebrek aan zon, kan een klein aperitiefje wonderen doen. Een groot ook.

Zie je wel, daar is ze al, ons zonneke. Het Lief, een rosétje en het zonneke op mijn bolleke. Als god in frankrijk.

Zon, zee en strand. En topless vrouwen, OVERAL. "Had ik maar mijn zonnebril bij", zie je hem denken, "dan kon ik tenminste subtiel gluren."

Kortom, 't was daar goed. Spijtig dat we terug moesten komen.
Dat van die zonnebril, herkenbaar, zeer herkenbaar ;-)
BeantwoordenVerwijderenWaarom verbaast me dat nu niet hé, Tom? :-D
Verwijderen